O mne

Varenie je môj život. Varím zdravé jedlá ale aj tie menej zdravé :), varím z čerstvých surovín, ale niekedy aj čo chladnička dá :). A o tom bude aj tento blog. Nájdete tu recepty na rôzne jedlá, nápoje, koláčiky, zákusky. Postrehy z reštaurácií, fastfoodou, cukrární ktoré občas navštívim. Rady kde sa dá čo kúpiť a kde radšej niektoré veci nekupovať. Vitajte na mojom blogu Everyday Kitchen by Milan.

nedeľa 24. januára 2016

Krehký jablkový koláč - Jablkové pité

Krehký jablkový koláč
 
Detičky zo škôlky mali včera karneval a tak som musel vymyslieť niečo rýchle, dobré a samozrejme sladké :) Tu vám pridávam výborný jablkový koláč, ktorý nám robila moja babička. A tak som si aj ja troška zaspomínal na časy keď aj my sme boli deti :)

Jablkové pité
cesto:
400 g hladká múka
150 g práškový cukor
120 g maslo
1 prášok do pečiva
1 vajce
8 polievkových lyžíc mlieka
kôra z polovice bio citróna
plnka:
10 stredne veľkých jabĺk
šťava z polovice citróna
škoricový cukor
Jablká si očistíme a nastrúhame. Do jabĺk pridáme šťavu z polovice citróna a premiešame. Zo surovín na cesto si vypracujeme krehké cesto, ktoré si rozdelíme na jednu väčšiu a jednu menšiu časť. Väčšiu časť si vyvaľkáme a na valčeku prenesieme na plech vystlaný papierom na pečenie. Cesto máme aj na bokoch plechu asi 1 cm. Z jabĺk si vytlačíme rukami šťavu a dochutíme škoricovým cukrom /môže byť aj cukor a škorica/. Množstvo cukru zavisí od chuti, odrody jabĺk. Jablkovú naplň rovnomerne rozotrieme na cesto. Rozvaľkáme si ďalšie cesto a položíme na jablká. Cesto popicháme nožom alebo vidličkou a dáme piecť do vyhriatej rúry pri 200 °C na 25 až 30 minút. Upečený koláč posypeme práškovým cukrom zmiešaním s vanilkovým cukrom a necháme vychladnúť.

Prajem dobrú chuť.
:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára