O mne

Varenie je môj život. Varím zdravé jedlá ale aj tie menej zdravé :), varím z čerstvých surovín, ale niekedy aj čo chladnička dá :). A o tom bude aj tento blog. Nájdete tu recepty na rôzne jedlá, nápoje, koláčiky, zákusky. Postrehy z reštaurácií, fastfoodou, cukrární ktoré občas navštívim. Rady kde sa dá čo kúpiť a kde radšej niektoré veci nekupovať. Vitajte na mojom blogu Everyday Kitchen by Milan.

pondelok 21. septembra 2015

Hrnčekový koláč s čokoladovým mascarpone krémom


 Tento koláč som si vymyslel v deň jeho realizácie :) Potreboval som niečo rýchle a jednoduché. Myslím, že sa podaril a chutil všetkým. Tu Vám pridávam recept :)

Cesto:
2 hrnčeky polohrubej múky
1 hrnček kryštálového cukru
1 hrnček podmaslia alebo zakysaného mlieka
1/2 hrnčeka oleja
1 vajce
1 vanilkový cukor
1/2 kypriaceho prášku

Predhrejeme si rúru na 180°C. Formu s priemerom 23 cm si vymastíme maslom a vysypeme polohrubou múkou. Všetky suroviny si dáme do jednej misy. Ručne metličkou vymiešame na hladké cesto. Cesto vylejeme do formy, uhladíme a dáme do rúry upiecť.
 

 Či máme korpus upečený skontrolujeme špajdľou.
Korpus necháme dobre vychladiť a medzitým si pripravíme krém.
 

Krém:
250 ml sladká smotana 33%
1 čokoláda na varenie
50 g práškový cukor
250 g mascarpone

Smotanu  s čokoládou si dáme do hrnčeka uvariť. Varíme pomaly, aby sa nám krásne rozpustila čokoláda. Prevarenú smotanu dáme vychladnúť do vodného kúpeľa a miešame, aby sa na smotane nespravila šupka. Mascarpone si vymiešame s cukrom /kto nemá rád moc sladké nemusí pridávať cukor, čokoláda dostatočne osladí krém/. Dobre vychladenú smotanu vlejeme do mascarpone a elektrickým šľahačom vymiešame na tuhý krém.

Rady:
Pri tomto kréme platí - čím máme chladnejšie suroviny, tým sa nám lepšie vymieša krém.
Kľudne si môžeme dať na chvíľu do chladničky aj misu v ktorej budeme miešať krém.

Pripravíme si vychladený korpus. Ak máme korpus krivý, môžeme vrch korpusu zrovnať nožom. Na korpus natrieme džem /kto má aký rád, ja som tentokrát použil domáci marhuľový džem/. Na džem natrieme krém a ozdobíme podľa fantázie. Ja som použil čučoriedky a hoblinky z bielej čokolády.
 

 Hotový koláč dáme do chladničky dobre vychladiť. Stačia 2-3 hodiny, ale najlepšie je ho nechať v chladničke cez noc.
Prajem dobrú chuť a dúfam, že Vám bude chutiť tak ako mojim hosťom :)
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára