O mne

Varenie je môj život. Varím zdravé jedlá ale aj tie menej zdravé :), varím z čerstvých surovín, ale niekedy aj čo chladnička dá :). A o tom bude aj tento blog. Nájdete tu recepty na rôzne jedlá, nápoje, koláčiky, zákusky. Postrehy z reštaurácií, fastfoodou, cukrární ktoré občas navštívim. Rady kde sa dá čo kúpiť a kde radšej niektoré veci nekupovať. Vitajte na mojom blogu Everyday Kitchen by Milan.

sobota 17. októbra 2015

Nakladaný syr


  Sestra bude mať narodeniny a keďže má rada syry rozhodol som sa jej pripraviť darček - nakladaný syr.
Ak máte záujem, tak aj vy si môžete takýto syr doma pripraviť.


 Pripravíme si suroviny a uzatvárateľnú nádobu alebo pohár/IKEA/ na syr. Syr aký máte radi /encián, camembert, parenica, eidam, korbáčiky alebo nite udené, neúdené, feta, atď.../, ja som použil camembert, mini parenice, goudu z ktorej som si vykrojil srdiečka a hviezdičky pre estetiku :) Ďalšie suroviny - cibuľa, cesnak, sušené paradajky, soľ, olej rastlinný alebo olivový, koreniny / zmes na grilovaný syr a grilovacie korenie/, bylinky /bazalka, rozmarín, .../. Ja som použil iba bazalku.
 

Keď máme všetky suroviny pripravené môžeme ukladať suroviny do pohára. Camembert si prekrojíme na polovice. Do pohára si dáme trocha soli /ak máme slané syry tak soľ nemusíme ani používať/, koreninové zmesi, sušenú paradajku, lístok bazalky, plátok cibuľky, 2-3 plátky cesnaku, polovicu camembertu a zasa všetko nanovo. Okolo  camembertu som naukladal parenice a goudu. Ako si naukladáte syr je na Vašej fantázií. Všetko zalejeme olejom /samozrejme olivový je lepší:) / Na koniec som vložil jednu nakrájanú chilli papričku  /kľudne môžete pridať baranie rohy alebo feferóny/.
 

Poháre so syrom dáme do chladu alebo do chladničky. Mäkké syry ako camembert, feta nakladáme 1 až 2 týždne, tvrdšie syry 2 až 3 týždne. Počkať sa oplatí :)
Keďže som mal viac syrov tak som si naložil syr aj pre seba :)
Dobrú chuť.
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára