O mne

Varenie je môj život. Varím zdravé jedlá ale aj tie menej zdravé :), varím z čerstvých surovín, ale niekedy aj čo chladnička dá :). A o tom bude aj tento blog. Nájdete tu recepty na rôzne jedlá, nápoje, koláčiky, zákusky. Postrehy z reštaurácií, fastfoodou, cukrární ktoré občas navštívim. Rady kde sa dá čo kúpiť a kde radšej niektoré veci nekupovať. Vitajte na mojom blogu Everyday Kitchen by Milan.

štvrtok 13. augusta 2015

Dukátové buchtičky s vanilkovým krémom

Dnes som s mojim veľkým - malým pomocníkom varil dukátové buchtičky s vanilkovým krémom :))). Len to neprežente s rumovou príchuťou ako ja lebo potom to nechcel môj pomocník papať a varili sme puding znova :)))



Je to veľmi dobrý, rýchly a jednoduchý recept.

Dukátové buchtičky s vanilkovým krémom
cca 2-3 porcie






Suroviny na buchtičky:

250 g hl. múka
40 g kr. cukor
50 g maslo
20 g Droždie
1 žĺtok
citrónovú kôru zo 1/4 citróna
štipku soli
1,5 dl mlieko

Postup:

Všetky suroviny dáme do misky okrem mlieka.


Mlieko si zohrejeme aby bolo teplé nie horúce a pomaly vlievame do ostatných surovín a miešame. Vypracujeme si cesto.





Vyvaľkáme asi na 1,5 cm hrubý plát a  dáme na plech.


Cesto rozkrájame na kocky.





Pomastíme roztopeným maslom a necháme asi 30 min. podkysnúť.





Upečieme a ešte horúce zasa pomastíme roztopeným maslom.





Vanilkový krém:

3,5 dl mlieka a 2 lyžice kr. cukru dáme variť. V 1,5 dl mlieka rozmiešame jeden žĺtok a 20 g vanilkoveho pudingu. Keď sa mlieko zohriate vlejeme do mlieka rozmiešaný puding so žĺtkom a uvaríme puding. Kto má rád môže pridať rumovú príchuť, rum alebo amareto.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára